четвер, 11 січня 2018 р.

Підсумки проведення віртуальних засідань РМО вчителів математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров’я

 На виконання річного плану роботи районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту  райдержадміністрації та з метою   залучення педагогічних працівників до обговорення важливих проблем розвитку освіти  04 січня 2018 року проведено віртуальні засідання районних методичних об’єднань (далі РМО) вчителів математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров’я.
 У  віртуальних засіданнях всього взяли участь 81 педпрацівників, з них:
РМО вчителів математики з проблеми «Використання системи контролю та оцінювання знань на уроках математики»: розмістили свої виступи 7 педагогів (Полтавська, Губівська, Першотравенська, Нечаївська, Голубієвицька загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, КЗ «Компаніївське НВО») та прокоментували ці виступи 16 вчителів (Полтавська, Мар’ївська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Софіївська, Гарманівська загальноосвітні школи І-ІІ ступенів);
РМО вчителів фізики та астрономії з проблеми «Розвиток творчого потенціалу вчителя та учня засобами інноваційних технологій»: розмістили свої виступи 6 педагогів (КЗ «Компаніївське НВО», Губівська, Лозуватська, Першотравенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів) та прокоментували ці виступи 21 вчителів (Полтавська, Лозуватська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Софіївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів);
РМО вчителів інформатики з проблеми «Інноваційні освітні технології у викладанні інформатики»: розмістили 5 виступів педагоги Софіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, КЗ «Компаніївське НВО», Нечаївської, Голубієвицької загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів та подали коментарі 10 вчителів (Полтавська, Лозуватська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Гарманівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, НВК «Виноградівська ЗШ І-ІІ ступенів – ДНЗ»);
РМО вчителів основ здоров’я з проблеми «Інноваційні підходи до формування базових компетентностей учнів під час викладання предмета та впровадження превентивних проектів. Впровадження проекту «Вчимося жити разом»: розмістили свої виступи 7 педагогів (Полтавська, Червоновершська, Нечаївська, Голубієвицька загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, КЗ «Компаніївське НВО», Зеленівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів) та коментували їх 9 вчителів.
Тематика статей охоплювала широкий спектр проблем педагогічної науки і відповідала проблемним питанням засідань РМО.
Серед усіх представлених найбільшу зацікавленість викликали статті, презентації:
«Моніторинг навчальних досягнень учнів як один із напрямків оцінки якості навчання» вчителя математики Губівської ЗШ І-ІІІ ступенів Семенової В.С.;
«Домашня робота одна із форм контролю засвоєння навчального матеріалу» та «Розвиток продуктивного мислення через розв’язування логічних задач на уроках фізики» вчителя математики та фізики Першотравенської ЗШ  І-ІІІ ступенів Бойка І.Я.;
«Методика підготовки учнів до складання ЗНО» вчителя фізики КЗ «Компаніївське НВО» Прокопчук О.В.;
«Робота з обдарованими учнями. Ефективна підготовка учнів до олімпіад, конкурсів, науково-практичних  конференцій» вчителя фізики Компаніївської ЗШ І-ІІ ступенів Андріяшевської Н.І.;
«Методика проведення бінарних уроків» вчителя фізики Губівської ЗШ І-ІІІ ступені Семенова А.В.;                                                                                            
«Інноваційні освітні технології у викладанні інформатики» вчителя інформатики КЗ «Компаніївське НВО»  Безкровної І.М.;
        «Знайомство з мовою програмування Python» та «Розробка тестів в онлайн-середовищі Kahoot» вчителя інформатики Нечаївської ЗШ І-ІІІ ступенів Громка Г.Ю.;
        «Впровадження валеологічного підходу до формування здоров’язберігаючої компетентності на уроках основ здоров’я» та «Новітні технології проведення сучасного уроку з основ здоров’я» вчителя Основ здоров’я Полтавської ЗШ І-ІІІ ступенів Леонової К.І.;
      «Інформаційна безпека на уроках основ здоров’я» вчителя основ здоров’я Нечаївської ЗШ І-ІІІ ступенів Ткаченко О.М.;
        «Безпека спілкування в мережі Інтернет» вчителя основ здоров'я Софіївської ЗШ І-ІІ ступенів Найди Н.В.
Разом з тим викликає занепокоєння той факт, що значна кількість педагогічних працівників закладів освіти району самоусунулась від участі у віртуальних засіданнях РМО, які є сучасним інструментом інформаційних технологій, що сприяє налагодженню комунікації з потенційними споживачами інформації та охопленню аудиторії незалежно від географічної віддаленості. Не прийняли участі в жодному з віртуальних засідань вчителі НВК «Сасівська ЗШ  І-ІІІ ступенів – ДНЗ», Водянської ЗШ І-ІІ ступенів, Червонослобідської ЗШ І-ІІ ступенів. 
РЕКОМЕНДАЦІЇ
віртуальних засідань РМО вчителів математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я
1. Відділу  освіти, молоді та спорту  райдержадміністрації:
1.1Створити необхідні організаційні умови для реалізації вимог нових освітніх стандартів на уроках математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я.
1.2 Забезпечити реалізацію державних програм, спрямованих на інформатизацію, комп’ютеризацію та оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти.
1.3 Забезпечити участь педагогічних працівників району в роботі обласних методичних заходів.
  2. Районному методичному кабінету відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації:
2.1 Удосконалювати систему сервісних послуг із метою розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників в умовах упровадження нових Державних стандартів.
2.2  Щорічно проводити моніторинг професійної готовності педагогічних кадрів до роботи щодо формування освітніх компетенцій учнів на уроках математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я з метою вдосконалення та корегування змісту методичної роботи.
2.3 Вивчати, узагальнювати і поширювати досвід формування освітніх компетенцій учнів на уроках математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я, публікувати на сайті методичного кабінету матеріали з досвіду роботи педагогічних працівників.
          2.4 Постійно залучати педагогічних працівників  закладів освіти району до участі у в різних формах методичної роботи.
2.5  Поповнювати бібліотеку методичного кабінету науково-методичною літературою для забезпечення освітніх потреб педагогічних працівників з питань формування освітніх компетенцій учнів на уроках математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я.
2.6  Постійно співпрацювати з науково-педагогічними працівниками та методистами КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
         3. Керівникам закладів загальної середньої освіти:
3.1 Провести роботу по активізації участі педагогічних працівників у проведенні віртуальних засідань РМО, Інтернет-конференцій, веб-квестів та ін.
3.2 Розглядати участь в дистанційних формах навчання, як обов’язкову складову процесу самоосвіти та підвищення фахової майстерності вчителів у міжатестаційний період.
3.3Рекомендувати регулярну публікацію матеріалів передового педагогічного досвіду вчителів  на їх персональних сайтах та блогах.
3.4 Забезпечити умови для самоосвіти вчителів на основі використання сучасних інформаційних технологій, в тому числі медіа- та Інтернет-освітніх ресурсів.
3.Забезпечити участь педагогів закладів освіти району в роботі районних методоб’єднань, творчих груп, семінарів, інших методичних заходів.
3.Залучати педагогів до участі в конкурсах фахової майстерності, конференціях, педагогічних читаннях.
3.7  Створювати умови для виявлення здібностей і талантів учнів через їх максимальну участь в різних формах проектної, творчої і дослідницької діяльності.
3.8 Враховувати в процесі навчання запити учнів, батьків і громадськості.
          4.   Вчителям математики, фізики, астрономії, інформатики, основ здоров'я:
4.1 Під час підготовки статей, виступів, презентацій дотримуватись встановлених вимог до публікацій наукових та фахових матеріалів.
4.2 Через зміст та форми роботи на уроках сприяти формуванню предметних компетенцій, а через них надпредметних та ключових компетенцій.
4.3 На кожному уроці формувати  в учнів стійкі пізнавальні потреби та мотивацію, вчити самостійно здобувати знання.
4.4 Планувати урок з використанням усього розмаїття форм і методів навчальної діяльності і насамперед усіх видів самостійної роботи, діалогічних, евристичних і проблемних методів.
4.5Повязувати навчальний матеріал з повсякденним життям та інтересами учнів.
4.6  Залучати до обговорення попередній досвід школярів.
4.7 Оцінюючи навчальні досягнення школярів, брати до уваги не тільки продемонстровані знання і вмінняа передусім, здатність застосовувати їх у навчальних і життєвих ситуаціях.
4.Під час використання інноваційних педагогічних технологій в організації освітньо-виховної роботи враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, нахили, здібності і потреби.
4.Підвищувати власну професійну компетентність шляхом участі в різноманітних науково-методичних заходах, займатися самоосвітньою діяльністю, використовуючи можливості Інтернету.

Немає коментарів:

Дописати коментар